2008. szeptember 11., csütörtök

Funkcionális alfabéta vagyok ... hehe

A napokban újítottam be egy futócipőt. A régi már kiszolgált szegény, és az elmúlt pár hónapban sikerült a térdemet is kicsit megerőltetni, amiben rendesen ludas volt a cipő is, mint utóbb kiderült.

Szóval nézegettem a kínálatot, ellátogattam sportáruházakba, kiokosítottam magam a témában, felpróbáltam vagy 20 modellt, végül sikerült rátalálnom egyre, ami fantasztikusan kényelmes és tökéletesen elfogadható árban van.

Miközben nézelődtem, próbáltam okosnak tűnni, de egy kifejezés kifogott rajtam. Már az újdonság volt, hogy a komolyabb márkák különböző modelleket gyártanak más és más lábtartással futóknak (biztos mert csak koca kocogó vagyok). Van, aki teljes talppal fut (jár, kocog stb), van, aki a külső és van aki a belső talpélével érinti inkább a talajt. Értelemszerűen ezt onnan lehet látni, hogy elővesz az ember egy régebbi cipőjét és megnézi a talpát, hogy az hol van kikopva.

A férfi futócipők között árultak modelleket "általános stílusban, enyhén pronatáló" futóknak. Mi van? Pronatáló? Ammi? Mármint hogy szülés előtt álló férfiaknak, hogy egészségesebb gyerekük legyen? Na, mondok, ezt jól eltalálták, mert minden férfi szülés előtt áll, csak sosem is fog szülni... a futás meg mégsem kerékpározás, ahol azért van mit védeni... de azt is cipővel? Hogyan? Gondoltam, utánanézek a guglin, de nem lettem okosabb... Feltételezem, hogy a kifejezés a lábtartással van összefüggésben, de még a gugli sem talál máshol róla említést, mint az egyik sportáruház honlapján, a férfi futócipők leírása között...

2 megjegyzés:

flash42 írta...

igen kicsit buta, magyarul nincs ilyen hogy pronatál, meglepő volt nekem is és jött a gugli, és már itt is voltam, de tutira nem terhest jelent:)
http://en.wikipedia.org/wiki/Foot_type
no most például, hogy az Underpronation -e az enyhén pronatáló azt nem tudni, kérdezni kell kérdezni!

Medvefejű Rumcájsz írta...

Hallelujah! :) És meglőn a megoldás. Köszi. Szerintem anno a wiki-n nem néztem, pedig őt is szoktam látogatni okosodás céljából. Igen, az még talány, hogy az "enyhén pronatáló" pontosan melyikre is utalhat. Majd megkérdezzük. Vagy csak úgy megmondják.